Vastgoed beheren is complex.
Waarom zou u het zelf doen?
U belegt in vastgoed? Dan weet u dat de verhuur ervan veel vraagt op beheerstechnisch, financieel en administratief gebied. FIT Vastgoedbeheer regelt al die zaken voor u. Van woning tot winkel en van appartement tot complete vastgoedportefeuilles. Bij verhuur en beheer kijken wij naar uw doel en risicoprofiel. Zo leveren wij maatwerk bij elke beheeropdracht. Ons ervaren en betrokken team beheert inmiddels meer dan 2000 vastgoedobjecten. U houdt van korte lijnen en snel schakelen? Wij ook! Weten wat wij voor u kunnen doen? Neem contact met ons op, wij vertellen u graag wat de mogelijkheden zijn. Hieronder vindt u een overzicht van onze standaard dienstverlening.
Hoe zorgt u voor een soepele inning van de huur?
Is uw huurcontract up to date? Bij het verhuren van vastgoed komen nogal wat zaken kijken. FIT Vastgoedbeheer heeft jarenlange ervaring op al deze gebieden. Wij verzorgen de totale financiële administratie van uw vastgoed. Daarbij bieden wij u de mogelijkheid tot het aanleveren van kwartaalcijfers, jaarrekening en verzorgen wij uw btw-aangiftes.
- Opmaken huurcontracten en beheerovereenkomsten
- Inspecties bij oplevering en eindoplevering
- Aan- of afmelden energiebedrijf, internet- of kabelaansluiting
- Opstellen servicekostenafrekeningen
- Verzorgen van opstal- en/of aansprakelijkheidsverzekeringen
- Opstellen en verzenden huurnota’s
- Incasseren huur en servicekosten via derdengeldenrekening
- Debiteuren-/crediteurenadministratie
- Doorvoeren huurwijzigingen
- Opstellen exploitatiebegroting voor beheer en onderhoud
Beheer onderscheid maken in standaard
Beheerswerkzaamheden zoals commercieel, technisch en financieel beheer. Daarnaast de additionele werkzaamheden
- Advies commercieel beheer voor upgrading/herinrichting object
- Projectmatig onderhoud (renovaties, nieuwbouw en uitbreiding bestaande bouw)
- Advisering als gevolg van wettelijke maatregelen
- Leegstandsbeheer
- Aan- en verkoopbegeleiding
- Bezwaar gemeentelijke belastingen
- Verhuuractiviteiten BOG
- Vereniging van Eigenaren (alleen eigenpanden met een meerderheid van stemmen)
- Opstellen financiële kwartaal- en jaarrapportages / BTW-aangifte
- Verzekeringen qua opstal en aansprakelijkheid
- Verhuuractiviteiten woningen
- Inkoop energie/energielabel/duurzaamheid
- Juridisch advies (voorbereiden en deelnemen aan procedures)
- Subsidie mogelijkheden
- Eigenaren informeren middels sociale media/nieuwsbrief/website.
Commercieel beheer
- Huuroptimaliseringsvoorstellen
- Verhuuronderhandelingen met zittende huurder
- Bewaken inhoud huurcontracten
- Bewaken van de afloop van bank- en/of andersoortige garanties
- Bewaken van de expiratie- en prolongatiedata van huurovereenkomsten
- Bewaken van nakoming bijzondere bedingen en/of overeengekomen specifieke regelingen
- Signalering en afhandeling van aflopende huurcontracten
- Signalering en advisering met betrekking op (onvoorziene) markt- en omgevingsontwikkelingen
- Markt- en omgevingsontwikkelingen
- Juridische zaken, dit betreft een beperkt advies
Technisch beheer
Onder technisch beheer wordt verstaan het bij voortduring in staat (doen) houden van alle bouwkundige, (installatie) technische en infrastructurele onderdelen van het object. Meer in het bijzonder bestaat het technisch beheer uit:
- Calamiteitennummer
- Klachtregistratie en –afwikkeling (correctief en eigen waarneming)
- Controle op uitvoering service-, onderhouds- c.q. herstelwerkzaamheden
- Afsluiten onderhoudscontracten
- Kwaliteitscontroles verrichten
- Budgetbewaking
- Onderhoud aanbesteden en controleren
- Budgetbewaking
- Gebouwinspecties (installaties & bouwkundig)
- Inspectie technische installaties
- Inspectie bouwkundige toestand
Facilitair beheer
Tot de taken van FIT Vastgoedbeheer worden onder meer de navolgende werkzaamheden gerekend:
- Servicepakket per object
- Advisering en op maat samenstellen van het pakket
- Afsluiten servicecontracten
- Eventuele aanpassingen verrichten op het pakket
- Voorstellen maken voor het realiseren van bezuinigingen op de servicekosten
- Kwaliteitscontroles verrichten
- Budgetbewaking
- Afsluiten contracten met nutsbedrijven
- Oversluiten van contracten bij eventuele leegstand
- Registreren verbruik tussenmeters
Financieel en administratief beheer
Onder financieel en administratief beheer wordt verstaan: een efficiënte en doorzichtige wijze van vastleggen van relevante gegevens betreffende uw vastgoedportefeuille, het periodiek geven van overzichten en het uitvoeren van opdrachten die hieruit voortvloeien.
Het financieel en administratief beheer bestaat uit:
- Registratie inkomende facturen
- Controle en fiattering inkomende facturen
- Verzorgen betalingen facturen
- Administratieve verwerking huurcontractmutaties
- Controle en fiattering mutaties
- Huurindexering
- Factureren huren
- Debiteurenbewaking door middel van aanmaningen en incassotraject
- Afwikkeling incassozaken exclusief eventuele rechtszaken
- Verwerken dagafschriften
- Opstellen huurafrekening ten behoeve van de opdrachtgever
- Factureren voorschot servicekosten
- Vervaardigen servicekostenopstelling/-afrekening
- Voorleggen en bespreken met opdrachtgever van opstelling servicekosten
- Factureren afrekening servicekosten
- Vervaardigen servicekostenbegroting
Eventuele optionele diensten
Naast onze standaard diensten kunnen wij op verzoek nog een aantal optionele diensten aanbieden. Deze optionele diensten bestaan uit:
- Opstellen financiële kwartaal- en jaarrapportages / BTW-aangifte
- Verzekeringen qua opstal en aansprakelijkheid
- Verhuuractiviteiten woningen
- Inkoop energie/energielabel/duurzaamheid
- Juridisch advies
- Subsidie mogelijkheden
- Eigenaren informeren middels sociale media/nieuwsbrief/website
- Advies commercieel beheer voor upgrading/herinrichting object
- Projectmatig onderhoud (renovaties, nieuwbouw en uitbreiding bestaande bouw)
- Advisering als gevolg van wettelijke maatregelen
- Leegstandsbeheer
- Aan- en verkoopbegeleiding
- Bezwaar gemeentelijke belastingen
- Verhuuractiviteiten BOG
- Vereniging van Eigenaren